Przezwajanie silników elektrycznych – na czym to polega?

Wiele warsztatów samochodowych prześciga się w dodawaniu nowych pozycji swojej oferty. Każdy dzień to inny klient, który przychodzi z odmiennym problemem. Jeden chce wymienić żarówkę, drugi – akumulator. Pracownicy takiego zakładu muszą wciąż zastanawiać, czego będzie chciała kolejna osoba, która do nich zajrzy. Zawsze w końcu przychodzi taki moment, że warsztat dostaje prośbę o przezwajanie.

Jak przezwajać silnik elektryczny?

przezwajanie silników elektrycznychProces ten to nic innego jak regeneracja silnika elektrycznego. Aby to zrobić, należy urządzenie rozkręcić na poszczególne elementy. Potem usuwa się uzwojenie. Ciężko przewidzieć miejsce przypalenia, które występuje niemal zawsze, gdy silnik dozna „kontuzji”. Z tego względu ważne, aby usunąć całe przezwojenie, a następnie dobrać nowe. Pomocne w tym zadaniu są katalogi dodawane do nowych silników. Poza tym można sobie poradzić za pomocą mikrometru. Wystarczy zmierzyć przewód – zarówno pod względem długości, jak i grubości. Kiedy mechanik posiada już świeży drut o odpowiednim wymiarze, może zabrać się do pracy. Zawsze, gdy specjalista kończy przezwajanie silników elektrycznych, musi zabrać się za ponowne składanie urządzenia. Następnie czeka go kilkukrotne lakierowanie, czyli żmudna czynność, po której sprzęt trzeba wysuszyć. Zwykle trwa to od kilku godzin do paru dni. Mechanik, który skończy suszyć, może już cieszyć się sprawnie działającym silnikiem – zregenerowanym jak nigdy.

Przewijanie, jak inaczej mówi się na tę czynność, pozwala zwiększyć moc i wydajność. Ciężko oszacować koszta takiej naprawy przed rozebraniem silnika na części. Cała czynność potrafi zabrać nawet kilka tygodni, mimo wszystko warto się na nią zdecydować. To fantastyczny sposób, aby sprawić, by silnik działał jak nowy. Pieniądze, które trzeba poświęcić na tę czynność, zwykle nie są duże – to na pewno lepszy sposób, niż kupowanie nowego egzemplarza.